Regulamin objęty jest prawami autorskimi, kopiowanie jest niezgodne z prawem i naraża na odpowiedzialność odszkodowawczą. Jeśli chcesz mieć poprawny regulamin na swojej stronie internetowej, możesz go zakupić. Przejdź do zakładki SKLEP.
Regulamin Newslettera
§ 1
Słownik pojęć
Newsletter – usługa świadczona drogą elektroniczną, która polega na cyklicznym przesyłaniu Subskrybentowi na podany przez niego adres e-mail treści edukacyjnych, informacji o produktach, nowościach, akcjach marketingowych, informacji dotyczących Sklepu internetowego i jego działalności oraz udostępnianiu w jego ramach treści lub usług cyfrowych
Formularz zapisu – formularz osadzony na stronie Sklepu, w okienku pop-up lub na tzw. landing page, umożliwiający wprowadzenie danych niezbędnych do zapisu do Newslettera, dostarczany przy pomocy Dostawcy
Subskrybent – osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, która poprzez podanie w formularzu swoich danych osobowych takich jak imię oraz adres e-mail oraz zaznaczenie checkboxa wyraziła zgodę na przesyłanie jej na podany adres e-mail informacji handlowych drogą elektroniczną oraz wykorzystanie telekomunikacyjnych urządzeń końcowych w celu marketingu bezpośredniego zgodnie z ustawą – Prawo telekomunikacyjne
Konsument – osoba fizyczna dokonująca z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową (tj. konsument w rozumieniu art. 221 kodeksu cywilnego)
Przedsiębiorca na prawach konsumenta – osoba fizyczna zawierająca umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej
Usługodawca – Angelika Skarbowska prowadząca działalność gospodarczą pod firmą Angelika Skarbowska ul. Batorego 11, 05-200 Wołomin, NIP 1251737017, REGON 522920587, BDO 000595305.
Sklep/ Strona internetowa – lilunen.pl
Dostawca – podmiot dostarczający system mailingowy umożliwiający tworzenie Formularza zapisu, prowadzenie bazy Subskrybentów i zarządzanie nią, wysyłkę mailingu (Newslettera), w tym dostarczenie Treści lub Usługi cyfrowej, analizę skuteczności kampanii mailingowych, z którym Usługodawca zawarł odpowiednią umowę w tym zakresie
Umowa – umowa o dostarczanie treści lub usług cyfrowych
Treść cyfrowa – dane wytwarzane i dostarczane w postaci cyfrowej (np. ebooki), które są udostępniane Subskrybentowi w zamian za podanie danych osobowych (tzw. płatność danymi osobowymi) i zapis do Newslettera lub w zamian za zapłatę ceny (tj. uiszczenie ceny w złotych) w sytuacji, gdy Subskrybent wyraźnie chce uzyskać dostęp do tych treści lub usługi cyfrowej bez zapisu do Newslettera
Usługa cyfrowa – usługa, która pozwala na wytwarzanie, przetwarzanie, przechowywanie lub dostęp do danych w postaci cyfrowej lub wspólne korzystanie z danych w postaci cyfrowej, które zostały przesłane lub wytworzone przez konsumenta lub innych użytkowników tej usługi, a także inne formy interakcji za pomocą danych w postaci cyfrowej – udostępniane Subskrybentowi w zamian za podanie danych osobowych (tzw. płatność danymi osobowymi) i zapis do Newslettera lub w zamian za zapłatę ceny (tj. uiszczenie ceny w złotych) w sytuacji, gdy Subskrybent wyraźnie chce uzyskać dostęp do tych treści lub usługi cyfrowej bez zapisu do Newslettera
Dane osobowe – wszelkie informacje o zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osobie fizycznej, z tym że możliwa do zidentyfikowania osoba fizyczna to osoba, którą można bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować, w szczególności na podstawie identyfikatora takiego jak imię i nazwisko, numer identyfikacyjny, dane o lokalizacji, identyfikator internetowy lub jeden bądź kilka szczególnych czynników określających fizyczną, fizjologiczną, genetyczną, psychiczną, ekonomiczną, kulturową lub społeczną tożsamość osoby fizycznej
Lead magnet – Treść cyfrowa lub Usługa cyfrowa, które są udostępniane Subskrybentowi w zamian za podanie danych osobowych i zapis do Newslettera (tzw. płatność danymi osobowymi)
§ 2
Postanowienia ogólne
1. Regulamin Newslettera określa zasady korzystania z usługi Newsletter, która jest usługą świadczoną drogą elektroniczną oraz zasady udostępniania i korzystania z treści i usług cyfrowych związanych z usługą Newsletter.
2. Zakres usługi Newsletter:
a) udostępnienie na Stronie internetowej Formularza zapisu do usługi Newsletter (formularz osadzony na stronie Sklepu, okienko pop-up lub formularz osadzony na tzw. landing page),
b) przesłanie wiadomości na adres e-mail podany przez Subskrybenta z prośbą o potwierdzenie zapisu do usługi Newsletter,
c) umieszczenie Subskrybenta w bazie Subskrybentów prowadzonej przy pomocy Dostawcy,
d) udostępnienie na adres e-mail podany przez Subskrybenta treści lub usługi cyfrowej jako prezent za zapis do usługi Newsletter (tzw. lead magnet), o ile dotyczy,
e) cykliczne przesyłanie wiadomości na adres e-mail podany przez Subskrybenta treści edukacyjnych, informacji o produktach, nowościach, akcjach marketingowych, informacji dotyczących Sklepu internetowego i jego działalności, odbywające się przy pomocy Dostawcy.
3. Korzystanie z usługi Newsletter oraz Treści cyfrowych i Usług cyfrowych możliwe jest pod warunkiem spełniania minimalnych wymagań technicznych:
a) posiadanie urządzenia z systemem operacyjnym, umożliwiającego dostęp do Internetu;
b) dostęp do Internetu;
c) posiadanie przeglądarki internetowej w aktualnej wersji;
d) posiadanie aktywnego adresu mailowego;
e) dowolny program od przeglądania plików w formacie PDF, DOC, MOV, AVI, MP3.
4. Formularze zapisu do Newslettera zawierają:
a) okienko na wpisanie imienia,
b) okienko na wpisanie adresu e-mail
c) checkbox do wyrażenia zgody na przesyłanie informacji handlowych drogą mailową zgodnie z Regulaminem Newslettera
d) informację o osobie administratora danych osobowych, pouczenie o prawie do wycofania zgody, do złożenia sprzeciwu, dostępu do danych czy ich sprostowania oraz o możliwości uzyskania szczegółowych informacji w zakresie przetwarzania danych osobowych w Polityce prywatności.
5. W Formularzu zapisu do Newslettera Subskrybent musi podać prawdziwe dane i ponosi on odpowiedzialność za podanie nieprawdziwych lub niepoprawnych danych. Dokonując zapisu na Newsletter Subskrybent oświadcza, że podane przez niego w formularzu dane są prawdziwe i sprawdził ich poprawność, natomiast Usługodawca nie jest zobowiązany do weryfikowania ich prawdziwości i poprawności. Usługodawca zastrzega sobie jednak uprawnienie do weryfikacji poprawności i prawdziwości podanych danych poprzez kontakt mailowy lub inny dostępny z Subskrybentem.
6. Wyrażenie przez Subskrybenta zgody, o której mowa w ust. 4 lit. c powyżej stanowi wyrażenie zgody na wykorzystanie przez Usługodawcę telekomunikacyjnych urządzeń końcowych Subskrybenta w celu marketingu bezpośredniego zgodnie z art. 172 ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne oraz wyrażenie zgody na otrzymywanie informacji handlowych zgodnie z art. 10 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną. Zgoda jest wyrażana dobrowolnie, ale brak jej udzielenia uniemożliwi zapis do Newslettera.
7. Kontakt z Usługodawcą w każdej sprawie związaną z usługą Newsletter jest możliwy:
a) telefonicznie: 794 616 711
b) mailowo: kontakt@lilunen.pl
c) korespondencyjnie: ul. Batorego 11, 05-200 Wołomin
§ 3
Newsletter
1. Zapisanie się do Newslettera następuje poprzez:
a) podanie przez Subskrybenta swoich danych osobowych w postaci imienia oraz adresu e-mail w Formularzu służącym do zapisu na Newsletter,
b) zaznaczenie odpowiedniego checkboxa w formularzu zapisu do Newslettera,
c) kliknięcie przycisku “Zapisuję się” lub innego równoważnego,
d) potwierdzenie adresu e-mail za pomocą przycisku w wiadomości e-mail.
2. Usługa Newslettera świadczona jest przez Usługodawcę na rzecz Subskrybenta przez czas nieokreślony od momentu potwierdzenia przez Subskrybenta adresu e-mail za pomocą odpowiedniego przycisku w wiadomości e-mail. Potwierdzeniem skutecznego zapisu na Newsletter jest przekierowanie na stronę internetową z banerem powitalnym bądź wyświetlenie się komunikatu z informacją o skutecznym dokonaniu zapisu albo podziękowaniem.
3. Treści udostępniane w ramach Newslettera mogą stanowić utwory w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych i podlegać ochronie prawnoautorskiej.
4. Subskrybent zobowiązuje się nie udostępniać treści udostępnianych w ramach Newslettera osobom trzecim.
5. Newsletter skierowany jest do osób powyżej 18 r.ż.
6. Korzystając przez Subskrybenta z Newslettera zabronione jest przedstawianie treści o charakterze bezprawnym, treści zawierających informacje nieprawdziwe, wprowadzające w błąd, wulgarne czy obraźliwe, a także o charakterze spamu.
7. Jeśli Subskrybent korzystając z Newslettera narusza przepisy prawa lub postanowienia niniejszego Regulaminu, Usługodawca jest uprawniony wypowiedzieć umowę o świadczenie usługi Newslettera, z zachowaniem 7 dniowego okres wypowiedzenia, po czym może usunąć Subskrybenta z bazy mailingowej i zaprzestać wysyłkę Newslettera wobec tego Subskrybenta.
8. Usługodawca zastrzega sobie prawo do zaprzestania wysyłki Newslettera z powodu zmian w modelu biznesowym, zmian technologicznych lub innej ważnej dla Usługodawcy przyczyny, z zachowaniem 30 dniowego okresu wypowiedzenia.
9. Jeśli Subskrybent przez okres co najmniej 6 miesięcy nie otwiera maili dostarczanych mu w ramach Newslettera, Usługodawca jest uprawniony wypowiedzieć umowę o świadczenie usługi Newslettera, z zachowaniem 14 dniowego okres wypowiedzenia, po czym może usunąć Subskrybenta z bazy mailingowej i zaprzestać wysyłkę Newslettera wobec tego Subskrybenta.
10. Subskrybent ma prawo zrezygnować z chęci otrzymywania Newslettera w każdym czasie poprzez (wedle wyboru):
a) kliknięcie w przycisk znajdujący się u dołu każdego maila wysyłanego w ramach Newslettera „Wypisz mnie” albo innego równoważnego,
b) kontakt ze Usługodawcą korzystając z danych kontaktowych wskazanych w § 2 ust. 7 powyżej.
11. Wycofanie zgody, o której mowa w § 2 ust. 4 lit. c powyżej uważa się za rezygnację z chęci otrzymywania Newslettera i odwrotnie tj. rezygnacja, o której mowa w ust. 10 powyżej oznacza wycofanie zgody, o której mowa w § 2 ust. 4 lit. c.
12. Z chwilą złożenia przez Subskrybenta rezygnacji, Usługodawca zaprzestaje wysyłki Newslettera do tego Subskrybenta.
13. Subskrybent jest uprawniony do złożenia reklamacji w zakresie usługi Newslettera korzystając z danych kontaktowych wskazanych w § 2 ust. 7 powyżej. Usługodawca obowiązany jest udzielić odpowiedzi na reklamację w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania. Odpowiedź na reklamację Usługodawca przekazuje Subskrybentowi drogą mailową.
14. Zawarcie umowy o świadczenie usługi Newslettera jest jednocześnie zawarciem umowy o dostarczanie treści lub usług cyfrowych. Postanowienia § 5-8 niniejszego Regulaminu stosuje się odpowiednio do treści lub usług cyfrowych dostarczanych w sposób ciągły w ramach usługi Newslettera (np. treść maili czy udostępnianych w jego ramach ebooków, webinarów oraz innych treści tekstowych i audiowizualnych).
§ 4
Zawarcie umowy o dostarczanie treści lub usługi cyfrowej
(Lead magnet)
1. Jeśli Usługodawca w ramach Formularza zapisu oferuje Lead magnet, zawarcie Umowy o dostarczanie treści lub usług cyfrowych następuje poprzez:
a) podanie przez Subskrybenta swoich danych osobowych w postaci imienia oraz adresu e-mail w Formularzu służącym do zapisu na Newsletter,
b) zaznaczenie odpowiedniego checkboxa w formularzu zapisu do Newslettera,
c) kliknięcie przycisku “Zapisuję się” lub innego równoważnego,
d) potwierdzenie adresu e-mail za pomocą przycisku w wiadomości e-mail.
2. Umowa zostaje zawarta między Usługodawcą a Subskrybentem z chwilą potwierdzenia przez Subskrybenta adresu e-mail za pomocą odpowiedniego przycisku w wiadomości e-mail. Potwierdzeniem skutecznego zapisu na Newsletter jest przekierowanie na stronę internetową z banerem powitalnym bądź wyświetlenie się komunikatu z informacją o skutecznym dokonaniu zapisu albo podziękowaniem.
3. Zawarcie Umowy o dostarczanie treści lub usługi cyfrowej, o której mowa w ust. 1-2 powyżej możliwe jest także bez zapisu do Newslettera, poprzez zapłatę za Treści lub Usługi cyfrowe ceny (tj. uiszczenie ceny w złotych). W tym celu konieczny jest kontakt ze Usługodawcą poprzez adres e-mail: kontakt@lilunen.pl. Wówczas zawarcie Umowy o dostarczanie treści lub usługi cyfrowej odbywa się na zasadach określonych w Regulaminie sklepu, z tym zastrzeżeniem, że treść lub usługa cyfrowa, o której mowa w niniejszym Regulaminie nie jest dostępna w stałym asortymencie Sklepu, dlatego Subskrybentowi niezwłocznie zostanie udostępniony link, przy pomocy którego będzie można złożyć zamówienie.
§ 5
Licencja – treści lub usługi cyfrowej
1. Usługodawca oświadcza, że Treści oraz Usługi cyfrowe stanowią utwory w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych, do których prawa autorskie przysługują Usługodawcy, chyba, że inaczej wskazano w opisie Treści oraz Usługi cyfrowej.
2. Jeśli Usługodawca nie posiada praw autorskich do Treści lub Usługi cyfrowej lub jest współtwórcą Treści lub Usługi cyfrowej, Usługodawca oświadcza, że na podstawie odpowiednich umów lub udzielonych mu zgód jest uprawniony do udzielenia Subskrybentowi licencji (lub odpowiednio – sublicencji) na zasadach określonych poniżej.
3. W ramach zawieranej między Usługodawcą a Subskrybentem umowy o dostarczanie treści cyfrowych lub usług cyfrowych, Usługodawca udziela Subskrybentowi nieograniczonej w czasie oraz terytorialnie licencji niewyłącznej, chyba że inaczej wskazano w opisie Treści oraz Usługi cyfrowej (np. dostęp do treści lub usługi cyfrowej jest ograniczony czasowo).
4. Licencja, o której mowa w ust. 3 powyżej udzielana jest na następujących polach eksploatacji:
a) wprowadzanie treści cyfrowej do pamięci urządzenia/urządzeń Subskrybenta,
b) odczyt treści cyfrowej przez Subskrybenta,
c) dostęp do usługi cyfrowej przez Subskrybenta zgodnie z opisem usługi cyfrowej,
d) druk treści cyfrowej na papierze w jednym egzemplarzu na własny użytek osobisty Subskrybenta,
e) zmiana formatu pliku treści cyfrowej (np. z PDF na EPUB/MOBI) przez Subskrybenta, dokonana na własny użytek osobisty.
5. Subskrybent nie jest uprawniony do udostępniania treści lub usługi cyfrowej osobom trzecim.
6. Subskrybent nie jest uprawniony do udzielania sublicencji (dalsza licencja).
7. Jeśli Subskrybent chce uzyskać licencję na dodatkowych polach eksploatacji (np. wprowadzanie do obrotu w ramach własnej działalności gospodarczej), zobowiązany jest skontaktować się ze Usługodawcą w celu uzyskania takiej zgody oraz uzyskania płatnej licencji w tym zakresie, po uprzednim omówieniu warunków umowy.
§ 6
Lead magnet
1. Subskrybent będący Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta przed zawarciem Umowy zobowiązany jest sprawdzić czy jego środowisko cyfrowe jest kompatybilne z wymogami, o których mowa w § 2 ust. 3 powyżej. W przypadku zaistnienia dodatkowych wymogów, niewymienionych w § 2 ust. 3 powyżej, Usługodawca informuje o tym Subskrybenta przed zawarciem Umowy, w szczególności poprzez odpowiednie informacje wskazane w opisie Treści lub Usługi cyfrowej. Subskrybent obowiązany jest współpracować ze Usługodawcą, w rozsądnym zakresie i przy zastosowaniu najmniej uciążliwych dla siebie środków technicznych, w celu ustalenia czy brak zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z Umową, o którym mowa w § 8 wynika z cech środowiska cyfrowego Subskrybenta.
2. W przypadku zawarcia umowy o dostarczenie treści cyfrowej lub usługi cyfrowej doręczenie Treści lub Usługi cyfrowej następuje przez przesłanie na adres mailowy Subskrybenta, podany w Formularzu zapisu, linku umożliwiającego odtworzenie lub pobranie treści cyfrowej albo uzyskanie dostępu do treści lub usługi cyfrowej.
3. Doręczenie Treści lub Usługi cyfrowej dostarczanej w sposób jednorazowy następuje niezwłocznie, nie później niż 48 godzin od zawarcia umowy o dostarczenie treści cyfrowej lub usługi cyfrowej, chyba że inaczej wskazano w opisie Treści lub Usługi cyfrowej. W przypadku braku otrzymania wiadomości, o której mowa w ust. 2 powyżej, Subskrybent zobowiązany jest skontaktować się ze Usługodawcą.
4. Usługodawca może wprowadzić limit pobrań treści cyfrowej (np. pobranie ebooka za pomocą udostępnionego linku możliwe jest tylko 5 razy). W przypadku wprowadzenia limitu pobrań, Usługodawca w opisie danej Treści lub Usługi cyfrowej wskazuje Subskrybentowi, ile razy może pobrać treść cyfrową w ramach jednej Umowy.
5. Usługodawca może wprowadzić ograniczenia czasowe w dostępie do treści lub usługi cyfrowej (np. pobranie ebooka za pomocą udostępnionego linku możliwe jest tylko przez 30 dni). W przypadku wprowadzenia takiego ograniczenia, Usługodawca w opisie danej Treści lub Usługi cyfrowej wskazuje Subskrybentowi, przez jaki czas Subskrybent ma możliwość pobrania, odtworzenia lub dostępu do treści lub usługi cyfrowej.
6. Usługodawca może wprowadzać zabezpieczenia Treści i Usług cyfrowych. Służą one zapobieganiu nielegalnemu rozpowszechnianiu treści i usług cyfrowej. Sposób zabezpieczenia (np. znak wodny) wskazany jest w opisie Treści lub Usługi cyfrowej. Usuwanie zabezpieczenia jest zabronione.
7. Usługodawca dostarcza treści cyfrowe i usługi cyfrowe w najnowszej wersji dostępnej na dzień zawarcia Umowy, chyba że inaczej wskazano w opisie Treści lub Usługi cyfrowej.
8. Usługodawca może dokonać zmiany treści cyfrowej lub usługi cyfrowej, która nie jest niezbędna do zachowania jej zgodności z Umową z następujących przyczyn:
a) uzasadniona potrzeba dokonania zmian redakcyjnych lub graficznych;
b) uzasadniona potrzeba dokonania zmian merytorycznych;
c) uzasadniona potrzeba dostosowania do zmiany modelu biznesowego.
9. Usługodawca informuje Subskrybenta będącego Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta o zmianie, o której mowa w ust. 8 powyżej. Jeżeli zmiana istotnie i negatywnie wpływa na dostęp Subskrybenta będącego Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta do treści cyfrowej lub usługi cyfrowej lub korzystania z nich Usługodawca informuje także o właściwościach i terminie dokonania tej zmiany oraz prawie do wypowiedzenia Umowy bez zachowania terminu wypowiedzenia w ciągu 30 dni od dnia dokonania zmiany lub poinformowania o tej zmianie, jeżeli poinformowanie nastąpiło później niż ta zmiana, chyba że Usługodawca zapewnił Subskrybentowi uprawnienie do zachowania, bez dodatkowych kosztów, treści cyfrowej lub usługi cyfrowej zgodnych z Umową, w stanie niezmienionym.
10. Ust. 8 powyżej nie dotyczy treści cyfrowej lub usługi cyfrowej dostarczanych w sposób jednorazowy (np. ebooki).
11. Usługodawca informuje Subskrybenta będącego Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta o aktualizacjach, w tym dotyczących zabezpieczeń, niezbędnych do zachowania zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową oraz dostarcza je Subskrybentowi przez czas:
a) dostarczania treści cyfrowej lub usługi cyfrowej określony w Umowie, na podstawie której dostarczanie następuje w sposób ciągły lub
b) zasadnie oczekiwany przez Subskrybenta, uwzględniając rodzaj treści cyfrowej lub usługi cyfrowej i cel, w jakim są wykorzystywane oraz okoliczności i charakter Umowy, jeżeli umowa przewiduje dostarczanie treści cyfrowej lub usługi cyfrowej jednorazowo lub częściami.
12. W razie wątpliwości przyjmuje się, że stosownie do ust. 11 lit. b powyżej, Usługodawca nie jest zobowiązany do dostarczania aktualizacji treści lub usług cyfrowych w postaci ebooków, kursów online, webinarów (w tym mastermind lub masterclass) online, chyba, że co innego wskazano w opisie Treści lub Usługi cyfrowej.
13. Jeżeli Subskrybent będący Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta nie zainstaluje w rozsądnym czasie aktualizacji dostarczonych przez Usługodawcę zgodnie z ust. 11 powyżej, Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za brak zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z Umową wynikający wyłącznie z braku aktualizacji, jeżeli:
a) poinformował Subskrybenta o aktualizacji i konsekwencjach jej niezainstalowania;
b) niezainstalowanie lub niewłaściwa instalacja aktualizacji nie wynikały z błędów w instrukcji instalacji dostarczonej przez Usługodawcę.
14. Odstąpienie od umowy o dostarczanie treści cyfrowej lub usługi cyfrowej oraz dokonanie reklamacji treści cyfrowej lub usługi cyfrowej następuje zgodnie z zasadami wskazanymi w § 7-8 poniżej.
15. W przypadku odstąpienia od umowy o dostarczanie treści cyfrowej lub usługi cyfrowej, Subskrybent jest zobowiązany zaprzestać korzystania z tej treści cyfrowej lub usługi cyfrowej i udostępniania ich osobom trzecim.
§ 7
Odstąpienie od umowy o dostarczanie treści lub usługi cyfrowej
1. Subskrybent będący Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta, który zawarł Umowę ze Usługodawcą – może w terminie 14 dni od dnia jej zawarcia odstąpić od niej bez podawania przyczyny. W przypadku odstąpienia od Umowy – umowę uważa się za niezawartą.
2. Aby zachować termin do odstąpienia od Umowy, o którym mowa w ust. 1 powyżej, wystarczy złożyć Usługodawcy oświadczenie o wykonaniu prawa odstąpienia od Umowy przed upływem terminu.
3. Subskrybent będący Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta może odstąpić od Umowy w formie dowolnej. Odstąpienie od Umowy następuje w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład pismo wysłane pocztą lub pocztą elektroniczną). Skorzystanie z prawa do odstąpienia od Umowy może nastąpić np. poprzez:
a) wysłanie do Usługodawcy informacji na adres mailowy kontakt@lilunen.pl.
b) wysłanie do Usługodawcy wypełnionego formularza odstąpienia od umowy, stanowiącego załącznik do Regulaminu sklepu na adres mailowy kontakt@lilunen.pl bądź na adres korespondencyjny ul. Batorego 11, 05-200 Wołomin
4. Subskrybent może skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od Umowy, jednak nie jest to obowiązkowe.
5. W przypadku odstąpienia od Umowy Usługodawca może uniemożliwić Subskrybentowi dalsze korzystanie z treści cyfrowych lub usługi cyfrowej, w szczególności poprzez uniemożliwienie dostępu do treści cyfrowych lub usługi cyfrowej.
6. W przypadku uznania, że Przedsiębiorcy na prawach konsumenta nie przysługuje prawo do odstąpienia od Umowy, złożone oświadczenie o odstąpieniu od umowy nie wywołuje skutków prawnych.
§ 8
Reklamacja treści lub usługi cyfrowej
1. Usługodawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności z umową treści cyfrowej lub usługi cyfrowejdostarczanych jednorazowo lub w częściach, który istniał w chwili ich dostarczenia i ujawnił się w ciągu 2 lat od tej chwili.
2. Treść cyfrowa lub usługa cyfrowa są zgodne z Umową, jeżeli zgodne z umową pozostają w szczególności ich:
a) opis, rodzaj, ilość, jakość, kompletność, funkcjonalność, kompatybilność, interoperacyjność oraz dostępność wsparcia technicznego i aktualizacji;
b) przydatność do szczególnego celu, do którego są potrzebne Subskrybentowi, o którym Subskrybent powiadomił Usługodawcę najpóźniej w chwili zawarcia umowy i który Usługodawca zaakceptował.
3. Ponadto treść cyfrowa lub usługa cyfrowa, aby mogły zostać uznane za zgodne z Umową, muszą:
a) nadawać się do celów, w których zazwyczaj korzysta się z treści cyfrowej lub usługi cyfrowej tego rodzaju, z uwzględnieniem obowiązujących przepisów prawa, norm technicznych lub dobrych praktyk,
b) występować w takiej ilości i mieć takie cechy, w tym funkcjonalność, kompatybilność, dostępność, ciągłość i bezpieczeństwo, jakie są typowe dla treści cyfrowej lub usługi cyfrowej tego rodzaju i których Subskrybent może rozsądnie oczekiwać, biorąc pod uwagę charakter treści cyfrowej lub usługi cyfrowej oraz publiczne zapewnienia złożone przez Usługodawcę, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w jego imieniu, w szczególności w reklamie lub na etykiecie, chyba że Usługodawca wykaże, że:
– nie wiedział o danym publicznym zapewnieniu i oceniając rozsądnie, nie mógł o nim wiedzieć,
– przed zawarciem umowy publiczne zapewnienie zostało sprostowane z zachowaniem warunków i formy, w jakich publiczne zapewnienie zostało złożone, lub w porównywalny sposób,
– publiczne zapewnienie nie miało wpływu na decyzję Subskrybenta o zawarciu Umowy;
c) być dostarczane z akcesoriami i instrukcjami, których dostarczenia Subskrybent może rozsądnie oczekiwać,
d) być zgodne z wersją próbną lub zapowiedzią, które zostały udostępnione Subskrybentowi przez Usługodawcę przed zawarciem Umowy.
4. Usługodawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności z umową treści cyfrowej lub usługi cyfrowej dostarczanych w sposób ciągły, który wystąpił lub ujawnił się w czasie, w którym zgodnie z umową miały być dostarczane. Domniemywa się, że brak zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową wystąpił w tym czasie, jeżeli w tym czasie się ujawnił.
5. Jeżeli treść cyfrowa lub usługa cyfrowa są niezgodne z Umową, Subskrybent będący Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta może żądać doprowadzenia do ich zgodności z umową.
6. W zgłoszeniu warto wskazać informacje umożliwiające identyfikację tj. przede wszystkim swoje dane osobowe, rodzaj treści lub usługi cyfrowej oraz określić niezgodność z umową jaka została stwierdzona przez Subskrybenta oraz datę tego stwierdzenia, a także wskazać żądania wobec Usługodawcy – w celu usprawnienia procesu reklamacji (ale nie jest to warunkiem skuteczności reklamacji). Zgłoszenie należy wysłać zgodnie z danymi kontaktowymi Usługodawcy wskazanymi w § 2 ust. 7 powyżej.
7. Usługodawca może odmówić doprowadzenia treści cyfrowej lub usługi cyfrowej do zgodności z Umową, jeżeli doprowadzenie do zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Usługodawcy.
8. Przy ocenie nadmierności kosztów dla Usługodawcy uwzględnia się wszelkie okoliczności sprawy, w szczególności znaczenie braku zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową oraz wartość treści cyfrowej lub usługi cyfrowej zgodnych z umową.
9. Usługodawca doprowadza treść cyfrową lub usługę cyfrową do zgodności z umową w rozsądnym czasie od chwili, w której Usługodawca został poinformowany przez Subskrybent o braku zgodności z umową, i bez nadmiernych niedogodności dla Subskrybenta, uwzględniając ich charakter oraz cel, w jakim są wykorzystywane. Koszty doprowadzenia treści cyfrowej lub usługi cyfrowej do zgodności z umową ponosi Usługodawca.
10. Usługodawca obowiązany jest udzielić odpowiedzi na reklamację w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania. W przypadku nieudzielenia odpowiedzi w terminie uważa się, że reklamacja została uznana. Odpowiedź na reklamację Usługodawca przekazuje Subskrybentowi drogą mailową.
11. W przypadku uznania przez Usługodawcę reklamacji za uzasadnioną – koszty doprowadzenia do zgodności z umową ponosi Usługodawca.
§ 9
Polubowne rozwiązywanie sporów
(pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń)
1. Subskrybent może skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń.
2. Subskrybent będący Konsumentem może m.in. skorzystać z pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika praw konsumenta lub organizacji społecznej, do której statutowych zadań należy ochrona konsumentów, a także zwrócić się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej. Szczegółowe informacje dotyczące pozasądowych sposobów rozpatrywania sporów (reklamacji i dochodzenia roszczeń) można uzyskać m.in. na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów www.uokik.gov.pl.
3. Postępowanie w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów ma charakter dobrowolny i wymaga zgody obu stron. Szczegóły reguluje ustawa z dnia 23 września 2016 r. o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich.
4. Usługodawca wskazuje, że pod adresem https://ec.europa.eu/odr dostępna jest platforma internetowego systemu rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami (platforma ODR). Platforma ODR stanowi jeden punkt dostępu dla konsumentów i przedsiębiorców pragnących pozasądowego rozstrzygania sporów objętych wskazanym rozporządzeniem. Jest interaktywną stroną internetową, do której możliwy jest elektroniczny i bezpłatny dostęp we wszystkich językach urzędowych instytucji Unii.
§ 10
Przetwarzanie danych osobowych
1. Administratorem danych osobowych jest Angelika Skarbowska, prowadząca działalność gospodarczą pod firmą Angelika Skarbowska, NIP 1251737017.
2. W zakładce Polityka prywatności oraz Polityka plików cookies dostępna jest Polityka prywatności i Polityka plików cookies, która określa wszelkie informacje wymagane zgodnie z art. 13 i 14 RODO tj. m.in. zasady przetwarzania danych osobowych Subskrybentów, cele i podstawy prawne takiego przetwarzania.
§ 11
Treści prawne
Informacje zawarte na stronie internetowej Usługodawcy oraz w treściach i usługach cyfrowych czy innych usługach świadczonych drogą elektroniczną, udostępnianych Subskrybentom – nie stanowią porady prawnej ani innej specjalistycznej. Mają charakter edukacyjny i nie odnoszą się do indywidulanej sytuacji prawnej. Zawsze należy sprawdzać aktualny stan prawny, ponieważ informacje mogły się zdezaktualizować. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za wykorzystanie treści czy za działania lub zaniechania podjęte przez Subskrybenta na podstawie treści tam zawartych. Przed podjęciem działania lub zaniechaniem działania należy skonsultować się z profesjonalistą, który oceni indywidualną sytuację danej osoby.
§ 12
Postanowienia końcowe
1. Regulamin obowiązuje od dnia 14.06.2024 r.
2. Usługodawca zastrzega sobie prawo wprowadzania zmian w Regulaminie z ważnych przyczyn, w szczególności zmian w prawie, zmian w modelu biznesowym Sprzedawcy lub zmian technicznych. Zmiany dokonywane są na przyszłość, tj. nie mają zastosowania do Umów już zawartych.
3. Do Umów zawartych przed zmianą Regulaminu, stosuje się Regulamin obowiązujący w dacie zawarcia Umowy. Poprzednie wersje Regulaminu dostępne będą poniżej niniejszego Regulaminu w postaci odnośnika.
4. Aktualizacja danych kontaktowych Usługodawcy nie stanowi zmiany Regulaminu. Usługodawca podejmuje jednak uzasadnione kroki, aby w jak najszerszym zakresie powiadomić Subskrybentów o aktualizacji m.in. poprzez zawiadomienie Subskrybenta wysłane co najmniej z 7 dniowym wyprzedzeniem na jego adres mailowy.
5. W przypadku usługi Newsletter, która zaczęła być świadczona przed zmianą Regulaminu, o której mowa w ust. 2 powyżej, Usługodawca informuje Subskrybenta o zmianie Regulaminu drogą mailową, z co najmniej 14 dniowym wyprzedzeniem. Zmiana ma zastosowanie do Subskrybenta, jeśli wyraził on zgodę na kontynuację umowy z wprowadzonymi przez Usługodawcę zmianami, chyba, że zmiana dotyczy dostosowania Regulaminu do obowiązującego prawa lub nie dotyczy odebrania praw i nałożenia obowiązków na Subskrybenta. Zmiana nie obowiązuje Subskrybenta w zakresie zmian § 3 ust. 1-2 oraz § 4 niniejszego Regulaminu. W każdym czasie Subskrybentowi przysługuje prawo do rezygnacji, o której mowa w § 3 pkt 10 niniejszego Regulaminu.
6. W przypadku braku wyrażenia przez Subskrybenta zgody, o której mowa w ust. 5 powyżej i z zastrzeżeniem tam wskazanym, usługa Newslettera jest świadczona zgodnie z Regulaminem obowiązującym w dacie zawarcia umowy o świadczenie usługi Newsletter. Usługodawca może jednak z tego powodu wypowiedzieć umowę o świadczenie usługi Newslettera, z zachowaniem 30 dniowego okresu wypowiedzenia i po tym okresie zaprzestać wysyłkę Newslettera wobec tego Subskrybenta.
7. Usługodawca zastrzega sobie prawo do odwoływania oraz zmiany ofert (w tym np. odwołania lub zmiany Treści lub usługi cyfrowej oferowanej w zamian za zapis do Newslettera). Zmiany dokonywane są na przyszłość, tj. nie mają zastosowania do Umów już zawartych.
Załącznik
WZÓR FORMULARZA DO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
Data _________________
Adresat: Angelika Skarbowska, ul. Batorego 11, 05 – 200 Wołomin
Data zawarcia umowy ____________________________
Imię Subskrybenta ______________________________________.
Adres e-mail Subskrybenta _______________________.
Informuję o moim odstąpieniu od wskazanej wyżej umowy.
podpis
(tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej)
Poprzednie wersje: