Kupując w sklepie internetowym zawierasz na odległość umowę sprzedaży.
Jeśli jesteś konsumentem - przysługują Ci uprawnienia związane z zawarciem umowy na odległość (przez Internet) tj. m.in.
Od dnia doręczenia Ci paczki przez kuriera lub jej odebrania w paczkomacie masz 14 dni (kalendarzowych) na powiadomienie nas o tym, że odstępujesz od umowy (zwrot rzeczy):
Od dnia poinformowania nas o odstąpieniu od umowy masz 14 dni (kalendarzowych) na odesłanie produktu/produktów, które chcesz zwrócić (14 dni należy liczyć od dnia prawidłowego przesłania maila tj. na prawidłowy adres mailowy - tak, abyśmy mogli zapoznać się z wiadomością lub od dnia odebrania przez nas informacji o odstąpieniu przesłanej na prawidłowy adres korespondencyjny):
Od dnia otrzymania informacji o odstąpieniu od umowy mamy 14 dni (kalendarzowych) na zwrócenie Ci pieniędzy - z tym, że jeśli najpierw otrzymaliśmy informację o odstąpieniu od umowy, ale jeszcze nie otrzymaliśmy zwracanego produktu/produktów - możemy wstrzymać się ze zwrotem środków do czasu, gdy zwracany produkt/produkty do nas dotrą lub do czasu dostarczenia nam dowodu ich odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej:
tj. w ramach zwrotu środków otrzymasz zwrot kwoty za zwracany produkt/produkty oraz kwotę za najtańszą metodę dostawy dostępną w sklepie - chyba, że dostawa była darmowa
przykład:
Od dnia dostarczenia Ci produktu zakupionego u nas w sklepie - LILUNEN jako sprzedawca - przez 2 lata ponosi odpowiedzialność z tytułu rękojmi za niezgodność towaru z umową.
Kupujący ma 6 lat od dnia stwierdzenia wady na zgłoszenie sprzedawcy żądania (termin przedawnienia upływa z końcem roku kalendarzowego).
Oznacza to, że niezgodność towaru z umową powinna ujawnić się przed upływem 2 lat od dostarczenia produktu, a od dnia stwierdzenia takiej niezgodności zaczyna biec termin przedawnienia roszczeń.
Żądania, jakie może kierować kupujący do sprzedawcy, jeśli rzecz ma wady:
- można dokonać wyboru z tym, że jeśli:
powyższy wybór może zostać zmieniony
Sprzedawca może odmówić doprowadzenia towaru do zgodności z umową, jeżeli niemożliwość lub nadmierność kosztów dotyczą zarówno naprawy i jak i wymiany. Wówczas aktualizuje się możliwość żądania:
- z zaznaczeniem o jaką kwotę
- tylko, gdy wada ma charakter istotny tj. de facto uniemożliwia korzystanie z rzeczy (z tym, że istnieje domniemanie, że wada jest istotna)
Odstąpienia od umowy lub żądania obniżenia ceny można żądać także m.in. wówczas, gdy przedsiębiorca nie dokonał naprawy lub wymiany w rozsądnym czasie i bez nadmiernych niedogodności dla konsumenta czy też brak zgodności towaru z umową występuje nadal, pomimo, że przedsiębiorca próbował doprowadzić towar do zgodności z umową.
Powyższe prawa konsumenta wynikają z ustawy o prawach konsumenta i tam też możesz w szerszym zakresie zapoznać się ze swoimi uprawnieniami.