Zwroty

Kupując w sklepie internetowym zawierasz na odległość umowę sprzedaży.

Jeśli jesteś konsumentem - przysługują Ci uprawnienia związane z zawarciem umowy na odległość (przez Internet) tj. m.in.

PRAWO DO ODSTĄPIENIA OD UMOWY

Od dnia doręczenia Ci paczki przez kuriera lub jej odebrania w paczkomacie masz 14 dni (kalendarzowych) na powiadomienie nas o tym, że odstępujesz od umowy (zwrot rzeczy):

  • możesz to zrobić w dowolnej formie, ale dla celów dowodowych zachęcamy, aby uczynić to wysyłając nam informację na e-maila kontakt@lilunen.pl lub przesyłając na adres korespondencyjny ul. Batorego 11, 05-200 Wołomin
  • możesz skorzystać z gotowego wzoru, który znajdziesz poniżej lub ująć to własnymi słowami - tak, aby było wiadomo kto odstępuje od umowy (Twoje dane tj. przede wszystkim imię i nazwisko), jakiego zamówienia dotyczy (numer zamówienia) oraz czy dotyczy całego zamówienia czy tylko jego części
  • nie musisz nas informować dlaczego zwracasz produkt 
  • aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy przesłać informację dotyczącą wykonania przysługującego prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy 
  • odpowiadasz tylko za zmniejszenie wartości rzeczy wynikające z korzystania z niej w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy

Od dnia poinformowania nas o odstąpieniu od umowy masz 14 dni (kalendarzowych) na odesłanie produktu/produktów, które chcesz zwrócić (14 dni należy liczyć od dnia prawidłowego przesłania maila tj. na prawidłowy adres mailowy - tak, abyśmy mogli zapoznać się z wiadomością lub od dnia odebrania przez nas informacji o odstąpieniu przesłanej na prawidłowy adres korespondencyjny):

  • odsyłając paczkę zabezpiecz ją tj. zapakuj np. w odpowiedni kartonik - wysyłając do nas paczkę odpowiadasz za tę przesyłkę aż do momentu, kiedy ją odbierzemy (jeśli zostanie źle zabezpieczona z Twojej winy i przez to produkt ulegnie zniszczeniu - możesz ponosić odpowiedzialność za zmiejszenie jej wartości)
  • odesłanie produktu odbywa się na Twój koszt tj. możesz wybrać czy odeślesz produkt kurierem lub pocztą
  • odeślij produkt/produkty na adres korespondencyjny Angelika Skarbowska ul. Batorego 11, 05-200 Wołomin

Od dnia otrzymania informacji o odstąpieniu od umowy mamy 14 dni (kalendarzowych) na zwrócenie Ci pieniędzy - z tym, że jeśli najpierw otrzymaliśmy informację o odstąpieniu od umowy, ale jeszcze nie otrzymaliśmy zwracanego produktu/produktów - możemy wstrzymać się ze zwrotem środków do czasu, gdy zwracany produkt/produkty do nas dotrą lub do czasu dostarczenia nam dowodu ich odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej:

  • otrzymasz zwrot środków w taki sam sposób, w jaki dokonałeś zapłaty - dlatego jeśli środki mają trafić na inne konto bankowe - musisz wskazać to w informacji o odstąpieniu od umowy
  • nie ponosisz kosztów zwrotu– z wyjątkiem: dodatkowych kosztów innych niż najtańszy zwykły sposób dostawy oferowany przez nasz sklep

tj. w ramach zwrotu środków otrzymasz zwrot kwoty za zwracany produkt/produkty oraz kwotę za najtańszą metodę dostawy dostępną w sklepie - chyba, że dostawa była darmowa

przykład:

Jeśli najtańszym sposobem dostawy oferowanym przez sklep była dostawa do paczkomatu w cenie 10 zł ,a Klient zdecydował się wybrać dostawę kurierem w cenie 13 zł –  otrzyma od sprzedawcy zwrot płatności za dostawę w kwocie 10 zł. Jeśli natomiast dostawa była darmowa (niezależnie czy w przypadku skorzystania z kodu promocyjnego czy po przekroczeniu progu darmowej dostawy) - zwrócona zostanie tylko kwota zapłacona za zwracany produkt/produkty - bez kosztów dostawy.

Reklamacje

Od dnia dostarczenia Ci produktu zakupionego u nas w sklepie - LILUNEN jako sprzedawca - przez 2 lata ponosi odpowiedzialność  z tytułu rękojmi za niezgodność towaru z umową.

Kupujący ma 6 lat od dnia stwierdzenia wady na zgłoszenie sprzedawcy żądania (termin przedawnienia upływa z końcem roku kalendarzowego).

Oznacza to, że niezgodność towaru z umową powinna ujawnić się przed upływem 2 lat od dostarczenia produktu, a od dnia stwierdzenia takiej niezgodności zaczyna biec termin przedawnienia roszczeń.

Żądania, jakie może kierować kupujący do sprzedawcy, jeśli rzecz ma wady:

wymiana rzeczy
naprawa rzeczy

- można dokonać wyboru z tym, że jeśli:

  • doprowadzenie rzeczy do zgodności z umową w sposób wskazany przez kupującego jest niemożliwe albo
  • wymagałoby nadmiernych kosztów 

powyższy wybór może zostać zmieniony

  • na wymianę, jeśli żądało się naprawy lub
  • na naprawę, jeśli żądało się wymiany lub
  • Sprzedawca może odmówić doprowadzenia towaru do zgodności z umową, jeżeli niemożliwość lub nadmierność kosztów dotyczą zarówno naprawy i jak i wymiany. Wówczas aktualizuje się możliwość żądania:

obniżenie ceny 

- z zaznaczeniem o jaką kwotę

odstąpienie od umowy (zwrot rzeczy) 

- tylko, gdy wada ma charakter istotny tj. de facto uniemożliwia korzystanie z rzeczy (z tym, że istnieje domniemanie, że wada jest istotna)

Odstąpienia od umowy lub żądania obniżenia ceny można żądać także m.in. wówczas, gdy przedsiębiorca nie dokonał naprawy lub wymiany w rozsądnym czasie i bez nadmiernych niedogodności dla konsumenta czy też brak zgodności towaru z umową występuje nadal, pomimo, że przedsiębiorca próbował doprowadzić towar do zgodności z umową.

Żądania można skierować wysyłając nam informację na e-maila kontakt@lilunen.pl lub przesyłając na adres korespondencyjny Angelika Skarbowska ul. Batorego 11, 05-200 Wołomin.
 
Przesyłając informacje wskaż o jakie zamówienie chodzi (numer zamówienia) oraz opisz na czym polega wada - warto dołączyć zdjęcia. Najprościej skorzystać z formularza udostępnionego poniżej.
 
Odesłanie nam produktu/produktów odbywa się na nasz koszt, dlatego po otrzymaniu informacji prześlemy Ci szczegółowe informacje tj. przekażemy Ci np. opłacony list przewozowy. 
 
Mamy obowiązek udzielić odpowiedzi na reklamację w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania. W przypadku nieudzielenia odpowiedzi w terminie uważa się, że reklamacja została uznana.

Powyższe prawa konsumenta wynikają z ustawy o prawach konsumenta i tam też możesz w szerszym zakresie zapoznać się ze swoimi uprawnieniami.